Monday, January 11, 2010

Metro - Här är sexroboten som pratar med dig


Alltså denna artikel tyckte jag var lite för mycket... jag känner att det är "så mycket fel" på hela grejen. För det första känns det fel med att vuxna numera ska börja leka med dockor (på villkoret att man är en väldigt ensam vuxen) - sedan kommer ju nästa grej, man leker inte bara med en docka, utan man har sex med den! Så kallade "låtsas-fittor" (ursäkta språket) har väl funnits i alla år och säkert haft sin kundgrupp, MEN kunde vi inte låtit det stanna där? 'Less is more' som det så fint heter.

Dessutom tycker jag ju att följande rader gör det hela än mer anmärkningsvärt: "Douglas Hines fick idén till roboten när en vän dog, som ett sätt att kunna bevara sin vän. Men en trög marknad gjorde att idén till sexroboten väcktes istället. Enligt honom själv är det dock främst av marknadsföringsskäl och det egentliga målet är att skapa en livskamrat." Är det bara jag som tycker att hans skäl låter aningen... ihåliga... Eftersom det nu inte fanns någon efterfrågan på en livskamrat (stämmer det i en värld där så många ändå är ensamma) så är det första han tänker på: en sexrobot! Hmmmmmm, nåja, sex säljer ju... men vad hade han egentligen för "vän"???

Till sist, vem betalar nu de 50-65 000 som måste pungas upp för denna lilla läckerbit? Jag blir dock lite nyfiken på vilka fraser dockan behärskar, hur 'dirty' blir det?? :-D

No comments: