Tuesday, January 26, 2010

God middag!

Så där ja, då har dagen kommit igång lite... eller den har väl varit igång rätt länge - men inte har jag kommit särskilt långt för det. Jag har hunnit städa lägenheten (inte så grundligt som önskat), vara nere på ICA och handlat (mest det allra nödvändigaste), tagit en sväng på det lokala fiket och tagit adjö av flickvännen (helt odramatiskt - men hon begav sig till Uppsala för en kvälls festligheter).
Insåg igår som ni kanske såg att jag blivit något av en bionörd den senaste hösten/vintern. I alla fall med mina mått mätt. Tidigare hade jag nog inte satt min fot på en biograf på fem år, nu är bilden annorlunda. Det senaste halvåret har jag varit på bio omkring tiotalet gånger och tänkte försöka mig på att redogöra för detta halvår (i kronologisk ordning):
Ice Age 3, Män som hatar kvinnor, Upp, En Julsaga (3D), Flickan som lekte med elden, Luftslottet som sprängdes, Avatar (3D), Snabba Cash.
Tror att jag inte missat något där, men det bestående intrycket är att jag kommer nog se de allra flesta 3D-filmerna som kommer ut framöver. Från att jag såg "En Julsaga" har jag varit hooked - så nu blir det "Det regnar köttbullar" och framför allt "Alice i underlandet" som nog kommer vara grymt bra!

No comments: