Tuesday, January 26, 2010

Biobesök


Har varit på bio ikväll och sett Snabba Cash... börjar känna mig lite som en bionörd numera.
I alla fall tycker jag att jag kunde besparat mig detta biobesök - för filmen var faktiskt ingen höjdare! Även om boken egentligen kan vara lite simpel i vissa stycken och väldigt generaliserande så är den på något sätt genialt enkel. Något som jag inte tycker filmen uppfyller på något sätt! Eller jo... den känns enkel, men inte genialt enkel... bara lite enkelt och slött ihopslängd.
Jag tror att det är en otrolig utmaning att få tre historier ihopvävda på ett bra sätt på film. MEN jag tycker man lyckas med det bra i en film som Luftslottet som sprängdes och jämför man dessa två filmer så är Snabba Cash hästmil efter. Det är såklart en helt personlig åsikt... men jaja... I'm no movie expert.
Skulle i vilket fall som helst rekommendera dem som ännu inte sett filmen att helt enkelt lägga pengarna på boken istället eller för den delen gå och se någon helt annan film!

No comments: