Monday, January 25, 2010

Lite funderingar (och ångestförklaringar)

Nu har jag inte skrivit (åter igen på ett tag). Egentligen av fullt förklarliga skäl - se bara föregående inlägg - massvis med annat skrivande!

Jag har nu i alla fall varit på visit i Halmstad och där avslutat en termin av praktik. Redovisningen gick bra och jag tror att överlämnandet av rapporten gjorde det också till slut. Jag har haft så mycket annat snurrandes i hjärnkontoret så jag är inte riktigt säker på någonting.
Vilket leder mig till min första tanke - självsäkerhet eller när man känner sig säker på något (inte sig själv nödvändigtvis). När infinner sig den? Jag har liksom tappat bort den... det är kanske också därför jag inte skrivit något här, jag har inte känt mig säker på vad jag vill säga. Men hur hittar jag tillbaka till den? Jag har så gott som alltid tyckt om att skriva. I vissa stunder är det ordbajseri och i vissa stunder tycker jag mig kunna skriva ner riktigt kloka rader (även om ordbajseri också kan vara klokt). Det är också skrivandet som jag på något sätt försöker göra mig ett liv kring - eller i alla fall skapandet. Kreativitet är en essentiell del av mitt liv och jag blir precis lika tvärt rädd varje gång jag tycks ha tappat bort den.
Och det är också detta som leder mig in på mina andra tankar - Vad gör jag nu utan kreativiteten? Jag måste hitta tillbaka till den - herre gud, jag ska ju hitta jobb! Skriva ansökningar och allt vad det nu innebär (vilket jag uppenbarligen just nu tagit en paus ifrån). Jag har liksom låst hela tankeverksamheten i någon slags ångestfylld framtidsrädsla, något som jag får för mig måste hända alla människor mer eller mindre vid vägskäl av livet... Men kan det inte bara tajmas in bättre!?
Jag funderar över huvud taget på varför jag ska fortsätta skriva på denna blogg. Den har liksom tappat lite av sin mening. När jag flyttade ner till Halmstad blev det liksom ett logiskt sätt att fördriva tiden men också berätta för dem som nu kunde vara intresserade hur jag hade det i de sydligare delarna av landet. Det är kanske bättre för mig att lägga ner - eller göra som nu, skriva av mig lite!? (Jag avvaktar med slutgiltigt beslut)
Dessa tankar kom egentligen till mig när jag läste det här blogginlägget som handlar om varför det är så bra att blogga. Visserligen handlar det inlägget så klart mest om varför företag bör visa upp sig i bloggsfären. Jag är skriver ju mest denna blogg mest som någon personlig reflektionsportal. Men det fick mig ändå att fundera - har jag något bra att säga?

No comments: