Monday, January 11, 2010

Lite smått och gott om tiden som gått... och kommer...

Så inleds då en vecka som känns både vemodig och ångestfylld. Sista veckan av min praktik - nästa vecka? Vad händer då? Förutom det faktum att jag inte är här på mitt kontor längre så är det mesta än så länge lösa trådar. Ska bege mig ner till Halmstad en sväng nästa vecka för lite studieangelägenheter, det är nog min enda framtid just nu.
Som tur var har jag en otroligt snäll flickvän som hjälper mig att tänka på annat - bland annat fick jag nedanstående lilla present i julklapp av henne (ett Nintendo Wii för den som inte ser). Vad finns det för bättre sätt att koppla bort hjärnan från stress och tråkigheter än med lite tv-spel? Problemet är väl kanske om det blir för mycket... men det hoppas jag inte på...

Annars har denna helg mest bestått i att försöka kurera min sjuka kropp och annat pyssel. Med pyssel menas 'att måla flickvännens lägenhet'. Nästa steg i denna process blir att dekorations/frihandsmåla en fondvägg. Jag kan inte komma på något roligt och snyggt motiv bara.
Belönade oss själva igår, efter allt målerislit, med en riktigt smaskig middag. Tro det eller ej, nedanstående smaskiga läckerbit är faktiskt gjord på recept från Viktväktarnas kokbok. Vi har såklart inte gjort receptet helt som det stod i boken, men typ... Parmaskinka inlindad kyckling med ugnsrostade tomater och tortellini, MUMMA!

Vi kastade för övrigt ut granen hemma hos mig i fredags... blev inte mycket barr kvar på själva granen som ni kanske ser.

No comments: