Wednesday, January 13, 2010

Världens bästa flickvän, Avatar, Gnaget och nattpromenader

De två senaste dagarna har jag faktiskt inte gjort mycket annat än längtat hem och de sista timmarna på jobbet har gått såååå sakta...
I måndags när jag kom hem överaskade min kära flickvän mig med en gyllene DVD, nämligen AIKs guld-DVD. Jag kastade mig direkt över innehållet och lät nostalgin krypa ut över armarna och håret reste sig. En sån här DVD förknippar man (i alla fall inte jag) inte bara med Gnaget, jag minns ju också saker som jag gjort under året som på flera sätt går att relatera till AIKs guldår 2009. Hur jag ensam satt på B&B i en mörk källare en tidig söndagsmorgon, sliten och bakis efter en hård Halmstadsnatt, där jag avnjöt Brommapojkarna-AIK på en storbildsskärm. Jag satt där och skrek i min ensamhet när det med jämna mellanrum tittade in några alkoliserade hallänningar för att se vad som väsnades så dant. Eller matchen mellan Örgryte-AIK när jag helt sonika beger mig ensam upp till Göteborg för en helt underbar match (inte kvalitéen utan resultatet)... varje match för på något sätt ett minne med sig. Det finns så klart två matcher som sticker ut - och det är de båda guldmatcherna. SM-guldet kräver knappast någon närmare förklaring (själv satt jag då på en bowlinghall i Ängelholm tillsammans med min pappa och såg matchen). Men cupfinalen var på något sätt pricken över I:et. Jag fyllde 25 samma dag, AIK vann och jag fick se matchen tillsammans med världens bästa tjej! Älskar dig honey!
När jag summerar året på detta vis tror jag inte att jag kommer få uppleva ett bättre år än detta på länge... Jag träffade världens bästa tjej (kan jag älta det nog?), hade en helt underbar sista (?) sommar i Skåne/Halmstad, Gnaget vann Dubbeln (historiskt) och sen har det hänt massa bra småsaker som typ min praktik (som faktiskt varit otroligt bra). Nu återstår ju frågan, hur toppar vi detta? Ett grymt jobb under 2010 kanske?
I vilket fall som helst så såg jag och flickvännen igår vad som troligen är 2010 års film (i alla fall om man ser till budget). Vi gick och såg Avatar - och jag står fast vid att "fan vad 3D är grymt"! Jag behöver knappt se en bra film för att sitta där häpnadsväckad, bara det är 3D. Bra film, bör ses! Vi gick för övrigt både in till stan och från stan för att se filmen (från Solna)... så vi avverkade nog 2 mil till fots igår i kvällsmörkret, mysigt!

3 comments:

mikaela said...

Älskar dig också honey!

Jenny said...

Haha hon hade ingen aning om att hon varit där. Så du menar att klitter är sanddynor på skånska?, usch vad jag är efter :)och jag håller med dig om Avatar :)

suss said...

Avatar rockar fett, jag har nu i ära till dig släppt kommentarerna fria.