Monday, April 20, 2009

Går snett framåt som en fyllehund

Ja, nu går ju det mesta faktiskt framåt och i det yttersta positiva bemärkelse (dock kanske inte spikrakt som sagt)... Gnaget vinner en match (och ett "derby" därtill) i en match som väl har det mesta: värdelöst passningsspel, snyggt passningspel, drömdebut, värdelös gräsmatta, drömmål 1 & drömmål 2, überspännande upplösning - och ja, allt annat som egentligen bara går att uppskatta om det är mitt Gnaget jag får se! Å ikväll tvålar ÖSK dit Helsingborg - och det är ju alldeles lysande, i alla fall för oss lag som huserar i toppen av allsvenskan. Annars idag så pågår ett annat derby i allsvenskan, det handlar inte om ett derby från lagen i toppen däremot... och av radiorapporteringen är väl kvalitéen av samma standard!

I skolan flyter det mesta också på framåt... eller ja, det blir väl upp till bevis imorgon på opponeringen, men magkänslan är bra!

Det enda som väl inte går som jag vill är den här träningsbiten, har fortfarande problem med benhinnorna när jag springer... idag löste jag det dock genom att vara ute å åka inlines, vilket tyvärr inte är riktigt samma sak. Jag vill ju ut å springa, tycker det är skönt. Men nu går det ju inte! En första lösning på problemet blir att hitta några hyfsat överkomliga löparskor - så det sätter jag igång med nu... googlegooglegoooglegooglegooglegoogle

No comments: