Tuesday, December 1, 2009

Sanning eller konsekvens... eller vad man nu kan kalla det


Läste denna högst intressanta notis i Metro idag. Frågan jag ställer mig är dock om det gäller killar med bra grundkondition eller om det gäller killar som helt enkelt konditionstränar mycket - samt gäller det bara killar?
Jag har ju till exempel alltid haft bra grundkondition, jag borde alltså ha en del gratis från början då. Men just nu (som jag twittrade om här om dagen) är jag ruggigt otränad och lever större delen av kvällarna efter jobbet på min soffa. Är jag nu per automatik dummare? Oavsett vad så ska jag nu försöka vända den gråa hösttrenden till en ljus vardag och bege mig ut i löpspåret - med start idag faktiskt!
För lite mer än en månad sen sprang jag milen (lika otränad då som nu) på 49min, ska vi säga att om plusgraderna är kvar fram till slutet på december så ska jag klara det på.... hmmmm, 47?

1 comment:

suss said...

Ojdå, hoppas bara det gäller killar ;)