Sunday, December 13, 2009

Veckan som gått

Under veckan som gått har tyvärr inte varje dag varit så här vintervacker (bara lördagen)

Nedräkningen har fortsatt... 13, 12, 11, 10, 9, 8, 7 och 6... sex ynka dagar kvar tills jag är ur detta "helvete" med långdistansförhållande, sex ynka dagar kvar tills min Mikaela, min älskling flyttar hem! Men just nu känns sex dagar som en evighet.
Jag har roats av trevligt småländskt sthlms-besök, försökt vad jag kunnat för att visa vad som finns att visa av Sthlm (på knappa tre timmar). Snart är det nämligen inte bara min kära flickvän som förflyttar sig till Sthlm, utan också två klasskamrater härstammandes från de småländska skogarna, skoj skoj!
Jag kan också känna av en viss ångest inför det nya året. Inte för att "ett nytt år och ett år äldre" betyder något för mig, men det faktum att slutet på min praktik närmar sig är allt annat än bekvämt. Vad göra nu??
På tal om annat inför det nya året. Hittade en lägenhet i Åre över nyår för ynka 2.500, den var redan bokad... skit! Sökandet efter fjällstuga fortsätter, annars får det väl bli en sista minuten över nyår.
Imponerats av Skavlan (som vanligt) under lördagen och sörjer lite att det nu är uppehåll till i januari.
Jag har på allvar kommit igång med julklappshandlandet, visserligen bara fått en julklapp köpt. Men jag har smitt lömska planer... förlåt... juliga och ljuvliga planer!

1 comment:

Suss said...

Ja snart kommer vi, nu är jag inte lika rädd för staden längre! Du skulle sett mig i rulltrappan sista dan, var som jag aldrig gjort annat ;)