Wednesday, December 23, 2009

Jultradtioner, samborelationer & inbrottsvisioner


"Ingen misär gör sig besvär för nu är julen äntligen här!" Precis i den glada stämman och fyllt med rim skulle jag kunna fylla den här bloggen - men så blir inte fallet! Jag är förvisso väldigt glad och jag är väldigt julstämningsfull men jag orkar definitivt INTE rimma ett helt inlägg!
Så då tänkte jag istället redan nu summera vad denna jul innebär:
Sedan i lördags kväll är jag sambo! Min älskade Mikaela har äntligen flyttat hem till Stockholm och bor för närvarande hos mig, riktigt härligt. Det blir inte mindre härligt när jag kommer hem i måndags och denna prydligt pyntade julgran står i mitt vardagsrum, WOW! Hon är väldigt bra på överaskningar!
Annars är det här sista veckan på min praktik för det här året (har ungefär två veckor kvar efter nyåret). I måndags var det riktigt stressigt då många nyhetsredaktioner skulle ringas upp. Men som jag känt hela det senaste halvåret är det ju också då man känner sig som mest motiverad och faktiskt är stress: kul!
Igår var också en hemsk dag i historien av mitt liv: jag gjorde inbrott! På fullaste allvar... jag gick lös med bågfil och hammare och bröt mig in, likt en riktig mästertjuv! Jag gjorde till och med det mesta jag kunde för att inte lämna några fingeravtryck...
Från mitt mästerliga inbrott erhöll jag: ett par skidor, ett par pjäxor, en såg, en hylsnyckelsats, en adventsljusstake samt en ljusslinga... Nu till det jobbiga, jag måste fixa ett nytt lås till mitt förråd!!!

1 comment:

svampbob said...

haha du är ingen sparf du är en bov-fink....hahaha. jag vill va med och dansa ut granen...