Thursday, December 10, 2009

Har köpt en adventstjärna...


Var ute en lång sväng på stan igår... kom hem med en adventstjärna (visst är den röööd och fin?) och ett stycke skärbräda för 200spänn.

Rätt dyr skärbräda enligt mig, men det märkte jag först efter när jag kollade på kvittot. Vanligtvis går väl en skärbräda i princip att göra själv av en bit överbliven planka - men denna skärbräda var ju såååå smart! Får bli en julklapp till mamma (klassisk mammapresent eller hur?). Sen kan vi ju fråga oss huruvida en sådan present kan ses som en förolämpning (din plats är köket kvinna!) eller bara en otroligt smart grej (titta så enkelt det blir att få ner allt utan att spilla). Jag köpte i alla fall en svart för att göra det hela lite mer "könsneutralt" (pappa får såklart också använda den). I vilket fall som helst, första julklappen inhandlad, hurra!!! Men jag måste nog köpa någon liten bok eller något också så hon får något "kul" också....................... insåg precis en sak, undrar om min mamma läser min blogg???

1 comment:

Suss said...

Det var en mkt fin skärbräda, tror att den kommer va värd invensteringen för tänk på hur mkt godare maten blir=)