Monday, November 30, 2009

Helgen och det där...

Blev en lång vecka där det egentligen inte fanns mycket tid för att skriva något. Har genomfört mitt lilla (eller rätt stora) praktikprojekt. Det är inte helt slutfört, men så här långt har det genomförts på 12 orter och totalt har 26 nyhetsredaktioner gjort vad jag bett dem om - nämligen skrivit/fotat/filmat där jag bett dom. Det har varit väldigt kul att se resultatet! Får länka till vissa av reportagen här sen...

Hur som helst, det kunde ju inte firas på ett bättre sätt än att avsluta veckan med att gå på julfest. Inte var det sämre med öppen bar... eller jo, dagen efter var det fan en rätt dålig sak! Men jag hade riktigt kul just där och just då, får tacka Springtime PR för en riktigt kul tillställning!

Dagen efter krävdes det dock lite av mig. Jag hade lovat mamma och pappa att komma ut till landet, vilket på förhand kändes skönt med vila i tanke. Blev däremot inte mycket vila, jag sattes istället i arbete och fick ge mig ut för att kapa ett 20 meter högt träd. Nåväl, jag offrade mig och lät trädet braka i backen.
Men sen på kvällen åkte jag in till stan igen och träffa en kompis jag inte träffat på länge. Vi glodde på tennis och snacka lite skit. Sen blev det hyfsat tidigt i säng eftersom jag skulle ut till landet morgonen därpå och avsluta allt jobb med trädet som inte hanns med dagen innan.

Med lite mer ork i kroppen jobbade jag på så pass bra att jag kunde ta mig tid att slappa i solskenet.

No comments: