Tuesday, December 8, 2009

Inspirationstips sökes...

Känner att jag har en sådan där dag när inget känns särskilt motiverande. Skulle mest vilja lägga mig och läsa en bok. Började läsa på en igår kväll, 102 minuter, som handlar om flera människoöden från 11/9. Har bara kommit en kort bit in i boken men det är just nu det enda jag suktar efter... en lugn stund och en bok. Inget som helst kreativt vill komma ur mitt huvud nu. Inte för att det nödvändigtvis behöver komma något kreativt heller - men jag känner att allt bara står stilla i hjärnkontoret.

EN PRESENT FRÅN MIN UNDERBARA FLICKVÄN

Har för övrigt noterat en sak... skåningar är ett bra gnälligt folk. När jag varje dag får läsa tidningar från hela landet är det en sak som är ständigt återkommande från de sydliga delarna av landet - gnäll! Jag har trots allt bott där nere i ett års tid och fattar inte riktigt den irritation som verkar finnas latent hos människor söderöver. Det märks absolut inte utåt, men ge en skåning en penna i handen och det mest kreativa som kommer ut är - gnäll! Nej, helt ärligt, nu generaliserar jag bara... jag gillar verkligen Skåne och skåningar, men det är något konstigt med det hela...

No comments: