Friday, May 1, 2009

Slappefredag

Idag är det lite återhämtning som gäller - sitter å chillar hemma och kollar på humorgalan... humorn är ju rätt torr, men jag har för första gången någonsin skänkt pengar till ngt sånt här, tycker lite synd om de fattiga ungarna!

Valborg blev en rätt så blöt kväll - men i väldigt trevligt sällskap (se bilden)! Grillning och öl med klasskamrater, det slår högt!
I övrigt roas jag mest åt Örgrytes fortsatta kräftgång i allsvenskan. I början tyckte jag synd om de små liven i rödblå dress, men nu börjar det bli komiskt efter 6 raka förluster... idag fick de i alla fall ett mål i kassen, men det gjordes ju helt klockrent av Trelleborgs egna spelare! Riktig humor
Satt och läste lite om den stundande svininfluensan (ja, nu handlar det nog mest när och inte om den kommer till Sverige)... läste i alla fall denna rad "Influensan dödar i två olika omgångar." och jag undrade då, hur bär man sig åt för att dö i två omgångar... min skalle är rätt seg idag så tankarna blir rätt konstiga!
Imorgon väntar ytterligare en härlig och solig dag - det blir däremot inget Tylösand, utan ännu bättre! Picknick (eller "utflykt i det gröna" som synonymförslaget i word ger) och kubb i hembygdsparken i Ängelholm, hög mysfaktor och läge att korka upp rosévinet!
Annars händer det inte så mycket skoj... eller mjo, träffade av alla människor en klasskamrat från kursen i kreativt skrivande jag gick för ett år sen. Hon hade tydligen precis som jag flyttat ner hit i höstas och pluggar här, lite rolig slump, lilla Ängelholm tycks bara bli allt mindre!

No comments: