Friday, May 15, 2009

Riktigt svettigt!

Just nu sitter jag på tåget, men jag känner än då att jag måste summera de två senaste timmarna...
Vi börjar vid klockan 10:50 - Det är god tid kvar, en hel timma, tills min buss in till stan ska gå... jag är färdigpackad och allt, så en springtur hinns nog med. Drar ut och springer 4 km...
Vi fortsätter fram till kl 11:25 - Jag är tillbaka från min löparrunda svettig som attan och hoppar direkt in i duschen. En dusch som inte hjälper så mycket då eftersvettningarna sätter igång i princip i samma stund som jag kommit ut ur duschen. Men i alla fall bråttom bråttom... jag är ute i duschen till kl. 11:35...
Nu börjar det bli riktigt stressigt, 11:45, jag är nu utanför dörren och beger mig till bussen - 5 minuter till godo är vanligtvis inga problem, men nu bär jag på två väskor varav den ena väger runt 40kg (merparten alkohol)!!! Fy fan vad jag led, mjölksyran i armarna plågade, plågade, plågade, plågade! Men jag kom i vilket fram till bussen i tid... däremot har dom där lätta eftersvettningarna från joggingrundan nu förvandlats till droppar rinnandes längs med både rygg och ansikte! FY FAN!! Bussresan in till stan blir en jävla pina där jag inombords skriker efter att få komma ut i friska luften!
12:00 är jag så äntligen framme vid tågstationen, 10 minuter till godo tills tåget mot Halmstad går... ingen tvekan, mina steg bär mig direkt mot stationsrestaurangen! En kall öl och svettningarna förvandlas till ren njutning!
Så nu, ungefär 30 minuter senare, sitter jag alltså på tåget på väg mot Halmstad. Där efter en härlig bussresa på många timmar till Oslo. Sen blir det fest, fest, fest... om jag nu orkar efter denna utmattande resa!

No comments: