Thursday, May 14, 2009

Jag kan fan inget om mode...


...och jag förstår fan lika lite av det varje gång det står om det i tidningarna! Idag på förstasidan av Metro såg jag denna artikel och läste lite - försökte bli insatt i denna värld jag normalt förstår så lite av! Tydligen är det modevecka i Sao Paulo, Brasilien... tydligen rätt så hetsk stämning! Vid förra årets modevecka var bara 8 av 344 modeller svarta, så nu planeras en inoficiell modevecka för de svarta, inget fel i det! MEN - där deltar även supermodellen Gisele Bündchen, vem fan det nu är (i alla fall kvinnan längst till höger - eller längst ner för er - hon som sticker ut) - MEN hon är ju vit! Ska man göra något i protest mot en sådan sak (en vitdominerad modellbransch) så ska man väl inte använda sig av en vit modell som skyltdocka? Sen tyckte jag själv att hennes namn klingade lite tyskt, vilket förstärkte ironin än mer med tanke på saker som hänt i historien: synen på den ariska rasen etc... i alla fall, en rätt lustig artikel! (mycket riktigt är hon av tyskt påbrå också, dock brasilianare)
I övrigt så är det så att många som känner mig hyfsat vet att jag kan sitta timtal framför youtube och kolla standup comedy, svenskt som engelskt... hittade en ny favorit idag... snubben heter i alla fall Ralphie May och är SJUUUKT ärlig, inte rädd för att dra några skämt, diggar hårt! Tilläggas ska också att killen är duktigt fet! Tydligen vägt hela 360 kg tidigare! Värt att youtuba för ni andra som gillar skönt standup!

No comments: