Tuesday, March 2, 2010

Nya rutiner

Okej, bloggtorka maximum i all ära! Men det är liksom lite så mitt liv sett ut de senaste veckorna...ingen struktur! Den insikten kom jag till sent igår kväll och insåg samtidigt att jag måste göra något åt saken. Så nu har jag liksom som en vanlig dödlig anställd bestämt mig för att schemalägga hela min dag. Jag ska inte ha en timma över som inte är schemalagd fram till middagstid. Det kan låta jävligt stelt och tråkigt - men det är faktiskt vad jag behöver för att få saker gjort! Det handlar självfallet inte om en checklista där jag pressar mig själv till några konkreta mål - men där jag åtminstone avsätter tid till det jag verkligen behöver få avklarat.
Just nu har jag exempelvis följande på min agenda: läsa tonvis med böcker för magisteruppsats, söka jobb, träna, plugga lite mer för att bli lite vassare på att skapa hemsidor (mycket har försvunnit av den kunskapen), hjälpa kompis utforma grafisk profil samt hemsida för företag, fundera över start av eget bolag, umgås med min underbara flickvän, ordna ordning & reda i lägenheten... ja, listan liksom fortsätter att växa så ett schema är onekligen av vikt just nu.... och jo just det - jag ska försöka klämma in att blogga lite däremellan!

No comments: