Monday, March 22, 2010

Secrets...

Fick en uppmaning av min vän Susanne att skriva fyra saker här som mina läsare inte vet om mig... och ja, det känns ju egentligen mest värdelöst just för att jag egentligen inte har några läsare (vad jag vet). Men hey, jag kan väl säga lite småstrunt ändå...

1) Jag intalar mig själv rätt ofta att jag är allmänbildad, mer allmänbildad än de flesta runt omkring mig. Det är inte så att jag tror att jag är bättre än andra - men jag menar att jag har ett bredare register än de flesta jag träffar/känner.

2) Samtidigt - något som inte alls stämmer med föregående punkt - så ser jag mig själv som väldigt ödmjuk! Vissa kallar det feghet - jag kallar det ödmjukhet - och jag har en fast tro i att det är vad som kommer ta mig långt här i livet.

3) Jag är inte direkt stolt över att vara Stockholmare, det är ju ofta lite av en last... man ska ha den där lite kaxiga attityden, tycka att Göteborg är en baksida, tycka att en stad som Västerås är typ "landet" och framför allt tycka att Stockholm är bäst av allt. Nu menar jag inte att alla Stockholmare tycker så, men väldigt många gör det och väldigt många tror att Stockholmare SKA vara så - och den sortens Stockholmare är inte jag! Just för att jag inte identifierade mig med denna bild bestämde jag mig tidigare för att flytta till västkusten - och fan vad jobbigt det var att där många gånger slåss med just dessa ovannämnda "fördomar"! (Nu är jag ju i vilket fall som helst tillbaka i Stockholm)

4) Egentligen kommer jag inte på en fjärde "last" eller hemlighet jag har... men för dem som nu inte vet det så är nog min största last här i livet "fotboll". Det är väl egentligen mest en hobby, men alla som inte förstår det som en hobby skulle nog kalla det en "last" eller möjligen ett "nörderi". Jag sa här om dagen att innan jag blev tillsammans med Mickan och bodde nere i Skåne så bestod mina helgdagar lätt av 5 fotbollsmatcher per dag... "nu är det ju bara 2!" försvarade jag mig med. Fast till sanningen hör ju att jag däremellan läser om fotboll, lyssnar till fotboll, spelar fotboll och skriver om fotboll. Det blir en hel del fotboll med andra ord.

No comments: