Monday, March 8, 2010

En Gnaget-helg...

Ja, vad kan man inte säga om helgen som på något sätt haft med mitt kära lag AIK att göra.
I slutet på förra veckan skickade jag in en text/krönika till sidan svenskafans.com som sökte skribenter till sin sida för AIK fotboll (Gnagarforum). På fredagen fick jag svar om att de gärna ville ha min hjälp och jag blev frågad vad jag kunde tänka mig hjälpa till med... hur som helst jag svarade att jag gärna hjälper till med det mesta - och deras svar löd att jag skulle bli satt i arbete allteftersom. Kul! Även om arbetet för dem är ideelt så är det riktigt kul att få skriva för dem - pengar är inte allt, det vet ju jag som student :-)
På lördagen var det ju också dags för supercupfinalen mellan AIK-IFK Göteborg (vad som nu är så super med den?)... AIK vann - och jag satt hemma i soffan. Jag skäms lite för att jag inte begav mig iväg till Råsunda, men hade ingen och gå med och då lockar inte en jippomatch så nämnvärt mycket.
Sen så hörde jag också av mig till ett fotbollslag som heter Råsunda FC (ett lag bestående av mestadels AIK-supporters) som lirar i division 7. De sökte spelare och jag tänkte att det kunde ju vara kul... så nu ska jag på onsdag och spela med dom, så får vi se om man får en tröja (har ingen aning om nivån - men det borde ju gå an).

No comments: