Sunday, March 21, 2010

Dubbla debuter i helgen

En solig lördag på Skeppsholmen
Gjorde här om dagen debut i matchsammanhang för laget FC Råsunda... i fredags besegrades Kronoberg med 9-1... och trots med de starka siffrorna i favör för Råsunda så gjorde jag väl en halvdann match ute på ytterbacken (fick spela både till vänster och höger).
Från den ena debuten till en desto roligare debut... nämligen debut som skribent på Svenska Fans. Mitt första bidrag till Sveriges, enligt mig, bästa fotbolls(och övrig sport)sajt bestod i en matchrapport från BP-AIK. En match som var rätt sömnig sett till resultatet, men det som utspelade sig på planen var ändå riktigt händelserikt. Matchrapporten kan ni läsa här!
Annars är det inte så mycket som händer just nu... jag har en del småsaker på gång i livet, men inte så mycket som går att skriva om här. Det är nästan så jag funderar på att lägga ner den här bloggen (möjligen starta om på nytt med en mer tydligt kategori-inriktad blogg).
Kommande veckans roliga händelser är i alla fall att FC Råsunda möter Andrea Doria. Andrea Doria är väl vad man kan kalla ett kändislag bestående av folk som nog pratar fotboll bättre än de spelar ;-) För att nämna några av de främst är det väl Jesper Hussfelt, Simon Bank, Christophet Kviborg ("kollega" från Svenska Fans), Andreas Andersson och Erik Fischbein.
Nästa veckas roligaste händelse blir dock att vi (jag och flickvännen) åker till Rom! En resa som är min födelsedagspresent till henne och vi kommer ha det hur härligt som helst! Dessutom ska vi se Roma-Inter på plats - STORT!

No comments: