Friday, February 19, 2010

För att andra har roligt betyder inte det att inte jag kan ha...

Imorse träffade jag granne nr.1's kompis i hissen... en stor väska hade hon på ryggen och trots den tidiga timmen (nåja klockan var nio) så sken hon som solen. Hon var såklart på väg till Thailand - det svinet! Grannen skulle såklart med, så det var lite avundsjukt jag tittade mot väggen i min lägenhet och insåg att på andra sidan väggen satt två flickor alldeles till sig av det faktum att de alldeles strax var på väg.
Som om inte det vore nog så kommer jag precis upp till lägenheten från tvättstugan... precis som jag smäller igen dörren hör jag hur granne nr.2's dörr öppnas och slås igen. Jag öppnar min dörr och ser till min förvåning också hon stå där med en stor väska på dörren. Även hon plus hennes pojkvän ska tydligen också till Thailand (man kan väl gissa att det är samma plan).
Nu är frågan - varför sitter jag här i samma veva och hör på radion att det utfärdats en klass-2 varning på grund av den kommande snöstormen?? Är det rättvisa eller bara någon sorts pik, har jag varit dum?
Nåja... jag har det kul ändå - jag skrattar ändå! Jag sitter ju här och läser böcker och blir klok och så...

Dessutom skrattar jag lite för mig själv åt (med) min otroligt roliga (knasiga) flickvän.
Här om dagen var vi på 50-års-kalas hemma hos hennes mamma. Mot slutet av kvällen står TVn på och vi kollar OS. Sprint-herrar med Emil Jönsson - och Mickan frågar...
Mickan: - Har du kul?
Jag: - Ja, bara vi får OS-guld...
Mickan får stor ögon och går upprört ut i köket... efter ett tag går jag efter för att se vad som hänt.
Jag: - Är du arg? Sa jag något?
Mickan: - Jag fråga om du var glad och du svarar "ja bara du är oskuld"
Jag: *ASGARV!!!*
Till saken hörde ju lite att jag druckit några glas vin och säkerligen talade lite otydligt - så "my bad" och ett riktigt roligt missförstånd...

För övrigt frågade Mickan mig idag om vi skulle gå och se "Alice i underlivet" med hennes kompis samt pojkvän... Jag hade av förklarliga skäl inget bra svar på det... vi båda mest skratta åt hennes verbala snedsteg

1 comment:

Suss said...

haha, ni är knasiga! tack för sist