Friday, September 4, 2009

Sittandes i en lägenhet i Umeå...

Jaha, så har man då etablerat sig för en helg i Umeå... tänkte bara lite snabbt summera gårdagens första dag på min praktikplats. Vilket jag gör genom att citera min "kursdagbok" som vi måste skriva för varje dag som går på praktiken! (För den som inte vet det praktiserar jag vid avdelningen för kommunikationen vid Postens huvudkontor i Stockholm)
"Dagen kretsade kring medieutbildning, olika statistik för Postens medierepresentation samt diskussion om hur Postens olika projekt fungerat rent kommunikationsmässigt (både externt och internt) ute i de olika regionerna. Jag slogs faktiskt över hur intressant allt var samt att det mesta till och med kändes bekant från allt jag lärt mig under min tidigare utbildning. Vad som gjorde det hela så intressant och lärorikt var just att jag fick se det ur en ny synvinkel, se hur allt det jag lärt mig fungerar applicerat på en specifik organisation (Posten AB). Helt klart en lärorik och kul dag där jag även fick mycket chans att diskutera med mina framtida kollegor om hur de kommande månaderna blir och vad jag har att vänta mig. Rent konkret känner jag efter bara en dag en otroligt positiv känsla och att detta är något jag vill arbeta vidare med!"
Jag är med andra ord otroligt nöjd över min första dag och hoppas nästa vecka fortsätter lika roligt och motiverande då jag sätter igång på allvar!
Nu ska jag ut på stan för att bli guidad runt Umeå och se vad staden har att erbjuda tillsammans med min lilla dam...

No comments: