Sunday, March 29, 2009

Slappesöndag

Jaha, så vaknar man upp för ytterligare en dag i seghetens tecken.... Vaknade riktigt tidigt idag också, men lyckades somna om, så idag är man lite piggare. Vart fan ruskigt trött igår, tog en taxi hem redan vid ett-tiden, klent!

Men jag fick i alla fall se Sverigematchen igår, tycker det är ett jävla gnäll från diverse folk på nyhetssidor angående ett Sverige som är nöjt med 0-0... människor utan verklighetsförankring skulle jag säga! Portugal var dominanta, ojojoj vad oväntat... och varför kan man då inte vara glad över 0-0? I mina ögon finns det precis lika mycket beundransvärt i ett bra försvarsspel som ett anfallsspel, men det beror nog mest på att jag själv är försvarare, jag njöt i vilket fall som helst av Daniel Majstorovic och Olof Mellberg.

Gårdagens bästa tar jag nog dock från Belgien... inte för att jag såg matchen, Belgien - Bosnien Hercegovina, men tyckte nedanstående youtube-klipp roade... varför har inte vi i Sverige några liknande psykfall som kommentatorer??

No comments: