Saturday, March 28, 2009

JAG VILL SOVA!

Nähä, jaha... jag och Louise hade en diskussion om att vakna alldeles för tidigt igår trots att man vill sova vidare, vi båda hade drabbats av detta problem tror jag den senaste tiden! Så idag vaknar jag så klart kl 07fucking20 å är "aspigg", nej helt ärligt talat astrött, men kan inte somna om! Detta alla öl till trots igår, det suger!

I vilket fall som helst så blev gårdagen rätt nice... lite plugg, som rundades av med lite vin hos Louise, vi kom fram till massa otroligt smarta och bra grejer, haha! Sedan bar det av till Ängelholm... och ja, jag kände mig faktiskt väldigt felplacerad på tåget hem. Fanns ju fan inga platser, så jag fick sätta mig vid ett bord mitt i en barnfamilj på 3 ungar som satt med sin store tjocke far och kolla på Pippi Långstrump på sin lilla DVD-spelare... "jaha, nähä" tänkte jag, "detta var ju nice" och öppnade en starköl, småbarnen kollade lite småavundsjukt, dom verkade veta vad som gällde. Tar upp datorn och börjar kolla på The Ring 2 för att göra saker och ting extra spännande, barnen kollar lite avundsjukt... nä, helt ärligt, dom var rätt så inne i sitt Pippi-tittande, men det kändes i alla fall lite konstigt att sitta där och häva öl å kolla skräckfilm mitt i familjen Fransois (ja, dom var fransmän eller åtminstone pappan).

Väl i Änglahålan blev det Banhof och trevligt umgänge. Diverse buffékäk å ett par kalla hof på det, som en afterwork ska vara! Sen fick jag av någon anledning för mig att spela black jack, det händer inte ofta! Kastar in en tjuga, spelar upp den till 120, ger mig! Blir påtvingad av en kompis att spela mer... kastar in två tjugor, en för mig och en för henne (hon var för fattig för att kunna spela själv). Spelar upp min tjuga till 120 igen, lägger mig. Men min käre vän, det "svinet" som är precis lika mkt värd som alla andra, spelar upp till 200 (tillägger här att hon aldrig spelat förut å inte fattade ett jota) och vad får jag för det.... ett "haha, jag vann mer än dig". DET VAR MINA PENGAR DU SPELA FÖR!! Haha, nä, härligt jobbat Ella, det var du värd ;) Och allt som allt så var min fylla i princip gratis på grund av detta, NICE! Nu när jag tänker på saken är det konstigt att jag inte blivit beroende av spel, för vad jag kan minnas så är det inte första gången det händer. Går typ plus på dom där borden varje gång jag spelar, kan bara minnas en gång jag inte gjort det.... hmmmm, nä gambling är fan inte bra!?

No comments: