Sunday, March 22, 2009

Kanske dags att summera...

veckan som gått - och jag tror detta blir ett relativt långt inlägg för att vara mig...

Mamma och pappa kom i onsdags, har varit jävligt trevligt med besök! I onsdags var det även inlämning för projektarbetet... något som jag personligen är så där nöjd med, känns som det kan gå mycket bättre. Men tror att lite respons och tips från lärarna kan sätta fart på en hel del! I övrigt har jag och morsan har som jag nämnt tidigare varit en sväng över till Danmark och har redan nämnt i all härlig mängd alkohol jag lyckades komma över, framtiden säkrad! ;)

Sen bestod fredagen av en inomhusfotbollsturnering som trots uteblivna resultat var jävligt kul att spela... blev 0-0 i båda de två första matcherna och torsk med 1-0 i sista. I egenskap av back får jag säga att det gick okej - rent offensivt, mindre bra. Brukar ju lämna den biten till andra vanligtvis, nu gick väl inte det, haha!

Nu på kvällskvisten sitter jag och föräldrarna och glor Beck, i samma veva som jag försöker plugga. Resultat: njaaaa - men okej!

Avslutningsvis vill jag ta upp något som irriterar mig... har alltid stört mig hur mycket problem religiösa åsikter skapar istället för hur mycket de löser (och här är det antagligen otroligt många som inte håller med)! Från allt vad gäller våldsamma talibanockupationerna av Afghanistan (eller för den delen snacket om judarnas rätt till Israel - jag är ute på djupt vatten nu) till, ja, fördömandet av homosexuella... även om det sistnämnda inte toppar min lista så ska det sista som förbjuder något sånt vara en jävla religion. Kortfattat, jag ser inte världens lösningar i religion... hur som helst så diggar jag inte påvens uttalande direkt angående kondomanvändande! "Kondomer är inte lösningen till AIDS"... nä, det är i för sig till stor del sant - men vad påven menar är att de inte ska delas ut gratis i tredje världen för de löser ändå inga problem. Tvekar på att den gråhårige stollen är särskilt insatt i hela situationen i Afrika, alla instanser som kan lösa AIDSfrågan där bör väl uppmuntras! Ähhh, pallar inte skriva ner mitt resonemang kring vad jag tycker om detta, men tycker åter igen religionen (ja, jag drar alla religioner över en kant) försöker bestämma över något de inte har att göra med! Nä, det är antagligen rätt tråkigt att läsa om - men kunde inte undvika det med tanke på kvällens nyhetssändning samt kvällens Beckfilm... som till stor del handlar om att "knacka bög" som det så fint hette förr, haha... eller "påla bögen" som det heter i filmen! Haha, nu sitter Mr. Persbrandt och snackar om att spöa bögar, jävligt mycket humor!

No comments: