Thursday, February 4, 2010

Uppstickare och uppsnappat

Ja... för det är ju en riktig uppstickare som man (läs: jag) måste vara just nu känner jag. I ett jobbträsk där det antagligen cirkulerar 1000-tals människor med massa år på erfarenhetslistan krävs det ju att man kan visa det där lilla extra. För helt ärligt, jag känner verkligen inte att någon annan är särskilt mycket vassare än vad jag är... eller alltså... det där låter ju fel. Jag vet så klart att det finns många människor som är bättre än mig på mycket. Vad jag menar är bara att jag vet att jag är bättre än många andra där ute och att jag har en stor potential i mig att bli ännu bättre (alltid ödmjukheten - alltid ödmjukheten).
Hur som helst var jag på en arbetsintervju igår för ett arbete som informatör. Själva intervjun gick ju bra - men sen var det ett test... ett test ja. Jag skulle på en halvtimma utforma en annons (både text och grafik). Självfallet inget som skulle komma att användas i framtiden, men ändå rätt pressat. Framför allt för det faktum att jag inte suttit och arbetat i InDesign på närmare ett halvår. Nåja, det är bara till att hålla tummarna och om ungefär en och en halv vecka så vet vi. Vi får se det ljusa i det hela, av 100 sökande är jag en av de 8 kvar, alltid något.
På uppsnappat-sidan kan vi prata om ett litet fotbollslag som jag minst sagt favoriserar - AIK! Gick idag nere i Solna Centrum och stötte där på tre spelare i form av Bojan Djordjic, Kenny Pavey och Miran Burgic, riktigt härliga killar och allt det där (luras nu inte att tro att jag gick fram och prata med dom). Tänkte faktiskt kuta iväg till AIK-shopen och köpa en matchtröja och få några autografer ditskrivna... men jag hoppade det. Sen kommer jag hem och läser det här. Det lustiga är att Bojan såg så himla glad ut, skrattade och log som solen skiner. Hade man trott tidningarna skulle jag mer förväntat mig ett vresigt åskmoln som strosade omkring och hotade folk med stämplingar och rejäla glidtacklingar - men icke! Vet inte om man ska tolka det att läget i laget är mer avspänt än vad som verkar. Pavey och Burgic såg inte precis ut som världens undergång heller. Nu ser jag i alla fall sjukt mycket fram emot den allsvenska säsongen!!! La 120 spänn förra fredagen på att se AIK spela på datorn, så lite desperat känner jag mig.
Att bero på fotboll så sökte jag jobb som redaktör på en fotbollstidning här om dagen. Problemet var bara att när jag sökte så märkte jag annonsen för jobbet tagits bort från alla rekryteringssajter tagits bort. Jag ringde upp ansvarig på tidningen och tydligen hade de bestämt sig för att ge tjänsten till någon på ett samarbetsbolag eller liknande... som sagt - vad gör man som ny i branschen? Jag vill ju också känna folk, glida in på bananskal och sånt där :-)

1 comment:

Suss said...

Ja kom in i branchen så att ja kan åka bananskal på dig sen ;)