Friday, June 5, 2009

Välkommen hem till mig...

Här är det inget annat som gäller än Robin Söderling just nu... mannen är magisk och leder just nu med 2-0 i set!
Jag blev lite lätt sentimental tidigare idag... funderade över när en svensk senast var i final i franska öppna - och det är som många vet Magnus Norman. Sen är det ju alltid roligt att fundera på tider från förr... de flesta minns var de höll hus när det begav sig, 1994, vid fotboll-VM... men inte jag!
Jag minns däremot precis var jag var år 2000 när Magnus Norman kamperade mot Gustavo Kuerten på Roland Garros, Franska öppna... Jag satt nämligen på ett hotell i Belgien och såg matchen. Hur som helst var det två usla svenskdagar på raken. Belgien-Sverige, 10e juni, var ju en riktig skitmatch som man fick se på plats... och Normans torsk mot Kuerten, 11e juni, gav mig inte mycket heller! Hoppas på en bättre saga denna gång!!!!!


No comments: