Friday, June 12, 2009

Seeeeeg resa! Sova snart?


Chillar på bussen på väg till Jönköping, där efter bär det iväg till Sthlm... dryga 8 timmars svettig bussresa att se fram emot, göttans!

Pillade i mig två såna där tabletter jag hittade på golvet hemma, kul att se vad som händer ju! :-) Vore gött å få sova lite... i vilket fall som helst läste jag på lite om tabletterna, följande går att läsa: Propavan har en uttalad centralt dämpande och lugnande effekt. Propavan är inte beroendeframkallande. Det låter ju hellungt, inga konstigheter där! Vidare läser jag: Bieffekter; Vanligast (mer än 1 person av 100): Dåsighet. Sällsynta (mindre än 1 person av 1000): Muntorrhet, allergiska hudreaktioner, solutslag, yrsel, lågt blodtryck och minskning av antalet blodplättar har beskrivits. Till följd av Propavans effekt kan även muskelstelhet, rörelsetröghet, ofrivilliga muskelrörelser, rastlöshet i benen, stickningar, domningar eller skakningar uppträda. Det låter ju faktiskt också hellungt, lite yrsel å rastlöshet är ju min vardag... ofrivilliga muskelrörelser är väl kanske inte helt okej, inte på en buss... får nog varna folk omkring mig!

Nä, nu ska jag låta "the chill-pill" ta sin verkan å somna in, ha det gött så länge! (å håll era tummar för att jag inte dör av någon bieffekt)

No comments: