Wednesday, January 14, 2009

Mannen, myten, legenden


...Cornelis Vreeswijk, visade precis upp sitt charmiga anlete i en dokumentär på TV, förbannat tråkigt att den gubben är död!
Och på tal om andra män, myter och legender - i det här fallet högst levande - så hade ju Micke lovat att skriva några rader här... det blev inte precis några rader och han blev inte precis kortfattad, men det blev ju i alla fall av... här är vad han har att säga kring gårdagen skulle jag tro...
Hej hopp! Igår sket ja i att släcka, ta bort kaffe koppen och ej ta bort den gamla bananen för att jag inte palla! Det är den enkla förklaringen som skulle fungera väldigt bra tror jag som förklaring till Sparven men bara för att demonstrera hur man kan göra saker lite mer omständiga kan ja förklara det djupare. Ja släckte inte för att kl var runt 16 när ja lämnade huset och det var trots allt januarimörkt ute, vilket innebär att du skulle ha svårt att se Dr Jones ute bland buskarna och gräset på tomten, kanske om du hade haft turen att ljuset från dykshopen reflekterade på något vis så att du fick en bättre bild. Men pga av detta mörker kände jag att det skulle vara treligare för David att komma hem till ett hus som lös istället för ett mörkt och speciellt eftersom han också trodde (eller kanske e sant) att någon hade gått in och tagit en HEL förpackning kaffe under tiden som har var hemma i Trångsund och firade jul och missa tolvslag. Sen angående kaffe koppen väntar ja med den och tar bananen först…. För bananen var inte riktigt helt Omogen rakt igenom utan jag märkte faktiskt efter att ha ätit 273 att det började visas tillstymmelse till en mörkare färg på bananen. Detta tyckte jag var jätte risigt förut men har gått från det lite nu och tycker numera att det bara är lite äckligt. Så äckligt att jag inte vill äta den och att ja tom känner att jag kan ta mig friheten att lägga det mitt på bordet till David. (för var ju trots allt han som köpt en banan som inte var helt mogen på ICA Skälderviken).. Kaffet som var i koppen var ja riktigt sugen på och jag står vid dörren och väntar på att bli upphämtat och liksom försöker dra ut på att lämna huset så länge som möjligt för att hinna få chansen att dricka upp det riktigt varma kaffet. För det var det som var problemet det var för varmt för att svepa och sedan ställa i köket utan metoden ja använde var att försiktigt sörpla lite då å då samtitigt som ja kollade om min skjuts hade kommit. Detta gjorde att när ja väl såg att det var dags att gå ut inte hade tid att lämna kaffekoppen på dess riktiga ställe! Så hoppas klarhet har givits!
PS: Två klasskamrater har skrivit orden ”fitta” och ”kuk” i sin C-uppsats.

No comments: